در عصر فناوری اطلاعات، با فراگیر شدن گوشی های هوشمند تلفن همراه و گسترش روز افزون دسترسی به اینترنت همراه، به جرات میتوان ادعا کرد که نرخ بازدید از سایت ها بوسیله مرورگرهای نصب شده بر روی کامپیوترهای خانگی و رومیزی به شدت کاهش یافته است. هر چند در ایران شاید به خاطر وضعیت وخیم و اسف بار اینترنت، علی الخصوص بر روی گوشی های همراه این نرخ قابل مقایسه با کشورهای دیگر نباشد، ولی اغلب افراد با استفاده از اینترنت وایرلس در محیطهایی که این امکان وجود دارد، این کمبود را جبران میکنند. امروزه مخاطبین در سراسر جهان ترجیح می دهند تا بوسیله تلفن هوشمند یا تبلت خود با استفاده از اپلیکیشنهای نصب شده فعالیت های مورد نیاز خود را در هنگامی بیکاری (برای مثال هنگامی که در تاکسی، مترو و یا اتوبوس نشسته اند، و یا اینکه در حال استراحت بعد از انجام کاری هستند) انجام دهند. بر همین اساس است که مشاهده میکنیم روز به روز بر تعداد اپلیکیشن های تلفن همراه افزوده میشود و شرکت ها نیز از این موقعیت استفاده کرده سعی در درگیر ساختن مشتریان خود بوسیله اپلیکیشنهای خاص میکنند.
برای بیشتر شرکت های تجاری، برای مثال شرکتهایی که در صنعت مد و لباس هستند، این برنامه ها به گونه ای طراحی شده که با ایجاد فرآیند درگیرسازی، تا آنجایی که ممکن است مشتریان را در برنامه خود نگه دارند. لازم به توضیح نیست که افزازش تعامل با برنامه مسقیما منجر به افزایش سود شرکت خواهد شود. البته در این میان ابزارهای اندازه گیری و متریک های درنظر گرفته شده برای این برنامه ها و اپلیکیشن ها میتواند به شرکت ها در تصمیم سازی های آتی و تحلیل رفتارهای مشتریان یاری فراوانی رساند.
برای مثال ما یک برنامه برای یکی از شرکتهای مد و طراحی لباس طراحی کردیم که شامل قسمتی به نام پرو مجازی لباس میباشد. در این بخش از برنامه بعد از اینکه کاربر یک لباس را انتخاب کرد، با استفاده از دوربین گوشی همراه خود میتواند آن را بر تن خود یا فرد دیگری ببیند. کاربر میتواند با چرخیدن (با بهره گیری از تکنولوژی Real Time Capturing) پشت و جلوی لباس، بلندی و کوتاهی آن و .... در تن خود ببیند و آن را بررسی کند. اپلیکیشن همچنین تخمین سایز مشتری را (البته اگر در سیستم فروشگاه نصب نشده بود) را انجام میدهد. همانطور که میتوان حدس زد ماهیت بازی گونه ی این اپلیکیشن شاید بیشتر از هر چیز دیگری نمود پیدا میکند و کاربر بخاطر جذاب بودن این قابلیت دوست دارد لباسهای مختلف را در تن خود و دوستان خود ببیند، حتی اگر نخواهد یکبار لباس واقعی را امتحان نکند. همین صحبت راجع به این برنامه و برند مورد نظر باعث معروف شدن هرچه بیشتر آن برند میشود. این چیزی بود که این برند خاص از ما میخواست و گیمیفیکیشن (البته در کنار هوش مصنوعی بکار برده شده در اپلیکیشن) باعث تاثیر گذاری دوچندان آن شده است.