گیمیفیکیشن را میتوان مفهومی قدیمی دانست که چند سالی است دیدگاهی آکادمیک و منسجم گرفته، به طوری که چندین دانشگاه مطرح جهان نیز در برنامه ی درسی خود اقدام به ارائه ی این درس نموده اند. مفهوم اولیه گیمیفیکیشن را میتوان اینطور بیان کرد: استفاده کردن از انگیزاننده های طبیعی برای به حرکت در آوردن مخاطب. در این میان نیز مهمترین انگیزاننده برای انسان را میتوان تفریح و بازی دانست، و این همان نقطه ی آغازین مفهوم گیمیفیکیشن است.

تعریف استانداردی برای گیمیفیکیشن وجود ندارد، ولی در بین فعالان این زمینه تعریفی که بیشترین مقبولیت را داراست عبارتست از: استفاده از المان ها و تفکرات بازی گونه، در زمینه هایی که ماهیت بازی ندارند. مفهوم گیمیفیکیشن را هم اکنون میتوان در بسیاری از زمینه های تجاری و محصولات، آموزشهای اجتماعی، پزشکی، درمان اختلالات فکر و ذهنی، درمان فراموشی و یا حتی آموزش های نظامی مشاهده کرد، و چیزی که در همه ی آنها مشترک میباشد سعی در بیشینه کردن یادگیری و درگیر ساختن کاربر با محصول (و یا مفهوم مورد نظر) است.

در حقیقت، از گیمیفیکیشن میتوان جهت ایجاد جذابیت در یادگیری، انجام فرآیند های تکراری و یا کارهای غیر جذاب برای مقاصد غیر بازی گونه استفاده ی نمود، و این خاصیت را میتوان مهمترین دلیل فراگیری این زمینه جدید در عرصه های مختلف دانست.

بایستی بدانیم که زمانی میتوانیم گیمیفیکیشن را به خوبی پیاده سازی کنیم که فعالیت های روزمره، کسل کننده و سخت (به عبارت دیگر، فعالیتهای غیر جذاب و مفرح) را به فعالیت های جذاب و مفرح و بازیگونه تبدیل کنیم، به طوری که هدف بازیکنان ما – همان کارمندان و یا مشتریان و یا هر اسمی که شما بر روی آنها بگذارید- به انجام رساندن خواسته های ما، که هم اکنون با لذت بازی کردن و انگیزه هایی برای پیشرفت و خواست درگیر شدن بیشتر با بازی نیز همراه است، میباشد.

انگیزاننده های داخلی و خارجی در آفرینش بازی ها

 

Read more

آیا میدانید نقاط قوت بازیهای کامپیوتری چیست؟ گیمیفیکیشن یا بازی‌آفرینی علم استفاده از این نقاط قوت است.

Read more

توضیحی مختصر در مورد ساز و کار گیمیفیکیشن و بازی‌آفرینی و مکانیک بازیها

Read more

بازی آفرینی در حوزه ی سلامت، مهمترین نگاه بازیگونه به مقوله‌ی سلامت فردی

 

Read more

ایجاد انگیزه و نگهداشتن کارشناسان مراکز تماس و ایجاد محیطی جذاب برای آنها معمولا بسیار سخت و استرس زاست . کار در مراکز ارتباط بسیار پیچیده و سخت است و در کنار بالا رفتن انتظارات مشتریان برای دریافت یک سرویس با کیفیت ، چالش رضایت مندی کارکنان مراکز ارتباط و همچنین انتظار ارائه خدمات با کیفیت بالا از کارشناسان مراکز ارتباط را عمیق تر می کند . این عوامل باعث می شود که فقط نگاه به صفحه نمایش و خواندن از روی متن و یا حتی پیروی از یک فرایند استاندارد و مشخص کافی نباشد . مراکز ارتباط امروز نیاز به کارشناسانی با انگیزه و خلاق دارند که سرویسی بیش از آنچه از آنها خواسته شده است ارائه دهند .

میانگین حضور کارشناسان مراکز تماس در دنیا 3 سال و در ایران نزدیک به 2 سا ل می باشد. استرس بالا ، کارهای تکراری و عدم ارتقائ شغلی از عوامل مهم ترک کار کارشناسان مراکز ارتباط است.

گیمیفیکیشن روشی است کارآمد برای استفاده از ویژگیهای بارز انسانی مانند علاقه به موفقیت ، رقابت ، دیده شدن و پیشرفت که در جهت بالا بردن حس وفاداری ، تعلق و انگیزش در کارشناسان استفاده می شود .محیط مراکز تماس دارای پتانسیل بسیار بالایی است، برای بکارگیری از عوامل تاثیرگذار گیمیفیکیشن.

سمینار سراسری مراکز تماس ICCS2016 در نظر دارد به روشهای استفاده از این تئوری در مراکز ارتباط با مشتریان پرداخته و تاثیرات آن را بررسی نماید.

محورهای سمینار عبارتند از:

  • ایجاد فرصتهای پیشرفت برای کارکنان مرکز تماس
  • ایجاد امکان موفقیت با توجه به هدف و کار تیمی
  • مدیریت کار تیمی و استفاده از حس رقابت در انجام وظایف
  • بالابردن انگیزه و خلاقیت کارکنان در جهت بالا بردن رضایت مندی
  • توجه به تاثیر موفقیت تیمی در پیشرفت شخصی
  • مدیریت کیفیت مراکز تماس با استفاده از مکانیک ها و شاخص های گیمیفیکیشن

 

اهداف سمینار عبارتند از:

  • بررسی چالشهای مدیریتی در صنعت مراکز ارتباط
  • اشنایی با متدهای روز دنیا در مدیریت مراکز تماس
  • ایجاد تعامل بین اجزای مختلف مراکز تماس
  • استفاده از سازو کارها جدید جهت انگیزش در کارکنان مراکز ارتباط
  • بررسی روشهای جدید رضایتمندی مشتریان در مراکز ارتباط
  • آشنایی با روشهای نوین مدیریت مراکز ارتباط با مشتریان
  • آشنایی با تجربیات همکاران و سایر فعالین این صنعت
  • گسترش شبکه همکاران و مشتریان


 

ثبت نام :

www.iccs24.com

۰۲۱-۸۸۷۱۶۶۵۳

هزینه دوره : ۴۸۰ هزار تومان


 


 


 


 

گیمیفیکیشن و بازی آفرینی در کسب و کار برای شناساندن محصولات به مشتری ها

Read more

توضیحی مختصر در مورد بازی آفرینی در حوزه‌ی آموزش، یکی از زیباترین کاربردهای گیمیفیکیشن 

Read more
 توضیحاتی در مورد تجارت و کسب و کار با گیمیفیکیشن و بازی آفرینی
Read more

یکی از ویژه ترین قستمهای سایت  شامل مقالات عمومی و تخصصی به همراه معرفی  آخرین پیشرفتنها و موفقیتهای صورت گرفته در این علم

Read more

در اینجا میتوانید ویدیوهای ما را مشاهده کنید که اغلب مربوط به استفاده از بازی آفرینی در صنعت میباشد.

Read more

یکی از عالیترین نمونه های پیاده سازی شده ی گیمیفیکیشن در حوزه ی سلامت را با بازی "زامبی ها، فرار کنید"تجربه کنید

 

Read more

گروه تخصصی گیمیفیکیشن فرا گیم توسط گروهی از علاقه مندان به این مفهوم در ایران شکل گرفته و مفتخر است که اولین وبگاه رسمی برای مفاهیم بازی آفرینی در ایران میباشد. عمده فعالیت ما بر روی گسترش هر چه بیشتر  این مفهوم در میان پارسی زبانان بوده و در تلاشیم تا هر چه بیشتر بتوانیم نکات کلیدی، مفاهیم ارزشمند و خطراتی که ممکن است بکار گیری این مفهوم باعثش شده باشد را با شما علاقه مندان در میان بگذاریم.

Joomla SEF URLs by Artio
Loading...
Loading...